Puig Neulós en infraroig

L’altre dia, aprofitant el bon temps, vaig anar al Puig Neulós. Per sort, a mil metres d’altura la temperatura era més que agradable. Després de dinar enmig d’aquells pins enormes i de compartir seient a taula amb unes vaques que tenien gana, vaig aprofitar per fer fotografies, com normalment.

Però aquest no és el motiu del meu post. Repassant les fotografies que vaig fer, m’he animat a processar-les per donar-les-hi un efecte d’infraroig. Aquest efecte es produeix a través d’un filtre que no deixa passar la radiació ultraviolada i només deixa passar la radiació infraroiga. Tot i que el resultat original és molt efectiu, digitalment es pot simular aquest efecte.

En aquest enllaç d’un blog que segueixo continuament, podeu trobar els passos a seguir, tan en Photoshop com en Lightroom per aconseguir aquest efecte infraroig. Igualment, he creat una acció pel Photoshop per simplificar-vos la feina. L’únic que heu de fer és baixar-vos-la i utilitzar-la movent els nivells de vermell, verd i blau de la capa “mezclador de canales” com creieu convenient.

Per il·lustrar-ho una mica millor, aquí teniu un parell “d’abans i després”:

Us agrada el resultat?

Poder veure les fotografies amb millor ressolució al meu Flickr.

Deixa un comentari

