Tot torna a començar

Puges al tren. Aquest curs estàs sola i t’has buscat nous aliats: l’iPod. I, d’entre tots els grups i artistes que tens dins d’aquesta maquineta portàtil, n’esculls dos que has descobert recentment:

En veritat, fa temps que conec als Amics de les Arts. Havia escoltat algunes cançons, però com tothom, allò que les sents de fons i no hi pares atenció. Un dia, vaig decidir baixar-me el Spotify, i em va donar per buscar-los. I em van agradar. Em van agradar bastant. Aquella música era força diferent de la que estava acostumada a escoltar. I ara m’hi he enganxat. M’encanta que es produeixin els videoclips ells mateixos i que pengin videos making-off al Youtube. Són uns cracks. Jo de gran, vull ser com ells!

I ara sonen, mentre t’acomiades de Figueres amb el tren. Tanques els ulls, tens son, però somrius. Les lletres et fan somriure i t’animen per començar un nou curs amb bona embranzida. Així, et despertes.

Quan tornes a pujar al tren, morta de gana, per tornar a Figueres, tot i que siguin les tres de la tarda passades, només tens ganes de no pensar en res. Estàs asseguda dins d’un tren fosc. Les finestres que se suposa que han d’il·luminar l’interior del vagó, estàn recoberten de graffitis de mal gust que fan entrar claustrofòbia. Aquella escena de pel·lícula d’acció t’estressa. Tornes a tancar els ulls, aquest cop, però, per tranquil·litzar-te. Et poses els auriculars i sona això:

A diferència dels Amics de les Arts, a Mishima els vaig descobrir a l’Acústica d’enguany. I m’han demostrat que amb poesia, també es pot fer música. Les lletres de les cançons, em recorden als poemes que escrivia fa temps, reivindicant l’amor, per sobre de tot. No sé com, però en totes les cançons, i trobo un element que, per petit que sigui, m’identifica. Les melodies m’enganxen i em tranquilitzen, fan que m’oblidi de tot i que s’obri davant meu un nou món per descobrir.

I així acabes el teu primer dia del curs. I l’únic que et consola és que demà, tot i tornar anar sola en tren, et sentiràs una mica més acompanyada per aquests dos grups. Encara que només sigui a través d’uns auriculars.

7 comments

  1. hehe… i tant, tot torna a començar. M’ha fet gràcia llegir això, perquè avui al tren he pensat exactament el mateix que tu amb l’iPod (que deu tenir el número de sèrie següent al teu) he escoltat Els Amics de les Arts… Però el que quedava de l’hora i mitja de trajecte he optat per l’Anna Roig i una mica de Jamie Cullum i Alicia Keys… Em baixaré Mishima, a veure què tal, que no els conec.
    Salutacions des de Valls 🙂

  2. Jo m’he viciat a Sharif últimament! M’encanta. No surto de casa sense això. Tot i que no soc massa usuari del tren, metro i transports públics ‘Els amics’ son un gran refugi. 🙂

  3. Hola, no ens coneixem, però he vist que havies comentat al blog dels Amics de les arts, i que estudiaves a la UdG, i he entrat a fer el tafaner.

    I grata sorpresa en llegir la teva reflexió: jo també vaig conèixer els Amics una mica de xiripa però em van enganxar realment gràcies a l’spotify. Pel que fa a Mishima, també m’agraden molt, fa temps que els conec, però aquest darrer disc és boníssim,i també els vaig veure en directe per primera (i de moment única) vegada a l’acústica.

    Casualitats que m’han portat a escriure’t… 🙂

  4. Hola Laura!

    Sóc la Violant de les amigues dels amics, si et sembla bé, em prenc la llibertat de copiar-te el fragment on expliques com vas començar a escoltar els Amics de les Arts i per la nostra secció: UN XAFARDER LLEGEIX EL XURIGUERA. Lògicament, direm que ho has escrit tu i et farem un link al blog! 😉

    En cas que no volguessis, ens pots escriure i ho traurem!

    Petons i mitjons,

    Violant.

Deixa un comentari

