Un sentiment, una fotografia i una frase

Quan t’agrada el món de la fotografia, t’agrada el procés de créixer cada dia amb les fotografies que realitzes, i veure com, poc a poc vas aprenent dels errors que pot cometre qualsevol fotògraf principiant. Fa un temps vaig sentir a parlar sobre els “365projects”. Aquest projecte tracta de realitzar una fotografia cada dia durant un any. Així dit, sembla una tasca fàcil de realitzar; però el que comporta dur la càmara durant tot el dia a sobre, i haver-li de dedicar un temps cada dia, fa que sigui tot un repte de motivació i de superació personal.

Cada dia vivim experiències, sentiments i sensacions que podem immortalitzar a través de la fotografia. I arrant d’això neix el projecte que tinc intenció de començar. I és que: cada dia, a partir d’aquest dissabte, realitzar una fotografia que reflecteixi un sentiment, adjuntant-la amb una frase o cita que l’expliqui d’alguna manera.

La meva intenció, a través d’aquest projecte, és créixer com a fotògrafa i trobar el meu estil personal; a més de que em serveixi com a un mètode d’autodisciplina i per millorar la meva força de voluntat. També, vull descobrir una nova manera de veure les coses que m’envolten, deixant de fer aquelles típiques fotografies que només són maques als ulls, sense que transmetin cap missatge. Per aconseguir-ho, m’acompanyaré (a més de la meva càmara) d’una llibreteta on aniré apuntant idees per noves fotografies, així com frases i diferents sensacions o sentiments.

De fet, el que ha fet que comencés aquest projecte ara, i no abans, ha estat el punt d’inflexió que ha patit la meva vida durant les últimes setmanes; i que he començat una assignatura de la universitat que consisteix en desenvolupar un projecte creatiu personal lliure. Aquest projecte l’hauré d’entregar a finals de maig o principis de juny; però espero no caure en la temptació de deixar-ho còrrer llavors, i poder-lo continuar fins d’aquí un any.

En principi, intentaré penjar a aquest blog la fotografia cada dia, però si algun dia pel que sigui no em puc connectar a internet, no us penseu que he abandonat, ni que he fet trampes!

Bé, espero ensortir-me’n i poder-vos anar explicar de tant en tant com va avançant el projecte; així com també m’agradaria que m’acompanyéssiu a descobrir com es pot anar millorant dia rere dia a través d’un sentiment, una fotografia i una frase.

Així doncs, ja puc dir que la primera fotografia serà del pròxim 26 de Març, el dia del meu 20é aniversari.

Anuncis

3 comments

  1. M’encanta, és un bon projecte. Suposa un repte haver de fer 365 fotos sobre diferents sentiments, pero crec que es algu q podràs superar. Ànims i endavant les càmeres!

  2. Moltes gràcies Ferran! Almenys s’intentarà! Ara toca fer llistes de sentiments, a veure si arribo als 365 (que de fet, són 366, que l’any que ve és “bisiesto”)!

  3. Molts ànims amb aquest nou projecte, que seguríssim que enriquirà la teva experiència com a fotògrafa i farà que miris el teu voltant a través d’un nou objectiu. És un repte gran, i segur que passaràs moments difícils i amb falta d’idees, pero amb ganes i dedicació veuràs com ho aconseguiràs.

    Moltíssima sort en aquest (i qualsevol!) projecte!!

Deixa un comentari

